Hore
Diamond-separator-up_1

SEO pre obrázky a grafiku – ako byť prvý s obrázkom v Google

Nepodceňujte obrázky v rámci SEO. Veľká časť aj vašich návštevníkov pochádza práve z obrázkov (globálne viac ako 12%). SEO pre obrázky je však o niečo špecifickejšie, ako pre samotné podstránky webu. Nie je tu H1 nadpis či iné atribúty. Sú tu však iné, dôležité prvky pre vašu pozornosť.

 

SEO pre obrázky a grafiku – ako byť prvý s obrázkom v Google

Začnite riešiť SEO pre obrázky, ak …

  1. Máte web alebo eshop, ktorý prezentuje služby či produkty. Iste, takých je veľa. Avšak nie každý web predáva cez obrázky a kopec služieb či produktov takto jednoducho nehľadáme. Svojimi produktami alebo službami šírite aj týmto spôsobom povedomie.
  1. Máte grafiku, ktorá je ako stvorená pre zdieľanie. Určite sa aj vám stalo, že ste hľadali do obsahu vášho webu či blogu vhodný obrázok, citát alebo inú grafiku. Našli ste ju a radi podporíte autora aspoň napísaním zdroja, odkiaľ pochádza a pridaním spätného odkazu. Zvyšujete si portfólio a získavate “zadarmo” spätné odkazy.
  1. Máte zbierku kvalitných fotografií a ilustrácií, pretože ste grafik či fotograf. Samozrejme s vodotlačou a odkazom na fotobanku si môžu nájsť ľudia vašu grafiku či fotografie, čím automaticky predávate čoraz viac svojej vlastnej tvorby.

Pri obrázkoch, a to platí všeobecne, využívajte vždy originály a nie kópie. Najmä pri eshopoch si predstavte situáciu, že máte jeden produkt a k nemu rovnakú fotografiu ako X iných eshopov. V rámci obrázkov skutočne len náhodne vyberiete niektorý z nich. Originálnym obrázkom zvýšite CTR.

Základy SEO a optimalizácie obrázkov

Názov obrázku a ALT popis obrázku

Samotný popis veľmi pomôže zobrazeniu relevantných výsledkov. Pri ALT popise netreba šetriť slovami, 3-6 slov je v poriadku. Vyhnite sa však heslám, ako “počítač, stôl, myš” a využite skôr “pc myš položená na stole”.

Titulok obrázku

Aj vy ho vynechávate? Je čoraz dôležitejší, Google sa začína viac a viac pozerať práve naň. Aj preto je hneď tretí v našom poradí.

Texty okolo obrázku na stránke

Máte vnorený obrázok na stránke a okolo neho odstavec textu. Logicky by mal obrázok nadväzovať na text, ktorý je okolo neho.

Meta title obrázku a URL obrázku

Ani v tomto prípade by sa nemalo vynechať pravidlo “seo friendly” url adries. Skúsenosti však hovoria, že väčšina webov má adresy obrázkov vyskladené z čísel a znakov.

Veľkosť obrázku

Google nezobrazuje ani príliš veľké ani príliš malé obrázky, ak nemusí. Ak nehľadáte cielenie obrovské obrázky alebo príliš malé, ukazuje stredné veľkosti.

Aké máte skúsenosti s obrázkami vy? Optimalizujete ich podľa vyššie uvedených bodov alebo máte iné metódy?

 

Diamond-separator-up_1

Váš názor je dôležitý!

Páčil sa vám článok?

Len vďaka vašej spätnej väzbe môžeme zlepšovať náš obsah. Ďakujeme za pomoc!

+3

-1

75% Complete

Ďaľšie články z kategórie

SEO optimalizácia

5 najčastejších SEO chýb, ktoré väčšina ľudí ignoruje

Pri hľadaní chýb v optimalizácii pre vyhľadávače sa stále stretávam s piatimi, ktoré sa opakujú takmer pri každom klientovi alebo projekte. Mojou úlohou je tieto chyby eliminovať, no nie vždy...

čítať článok

SEO pre obrázky a grafiku – ako byť prvý s obrázkom v Google

Nepodceňujte obrázky v rámci SEO. Veľká časť aj vašich návštevníkov pochádza práve z obrázkov (globálne viac ako 12%). SEO pre obrázky je však o niečo špecifickejšie, ako pre samotné podstránky...

čítať článok

Certifikovaní

partneri