Reklama na LinkedIn? Máme pre vás návod

Reklama na LinkedIn? Máme pre vás návod

LinkedIn nie je správny reklamný kanál pre každého. Napriek tomuto faktu však poskytuje obrovské množstvo možností, ako zacieliť reklamu na tú správnu skupinu ľudí a dosiahnuť skvelé výsledky, ktoré môžu byť lepšie aj v porovnaní s Facebookom a Instagramom.

Facebook a Instagram stále vedú

Po Google Ads je Facebook, a v poslednej dobe aj Instagram, najlepším médiom pre uverejňovanie platenej reklamy. Napriek svojej širokej škále využiteľnosti množstvo používateľov narazilo na prekážku, ktorou je často nevhodné publikum. Efektivita takejto reklamy je nižšia, než by investor očakával. Môžete si, samozrejme, nastaviť cielenie, no niekedy sa naozaj nedá vytiahnuť zo svojho budgetu to, čo by ste očakávali.

 

Naopak, publikum na LinkedIn a možnosti nastavenia reklamy sú diametrálne odlišné, vďaka čomu si táto platforma získava veľké percento marketérov, ktorí sú ochotní staviť aj na inú kartu.

LinkedIn reklama krok za krokom

Reklama na sociálnej siete LinkedIn sa delí na tri typy:

Textová reklama

Tento typ reklamy veľmi pripomína klasickú reklamu, ktorú poznáme z Facebooku. Zobrazuje sa ako malý obrázok s kratkym textom, ktorú nájdete napravo od News Feedu. Pri textovej reklame si môžete vybrať, či chcete platiť za zobrazenie, alebo za kliknutie.

InMail

Princípom tejto reklamy je rozposielanie súkromných správ ľuďom, ktorých systém vyhodnotí ako relevantných. Reklama je optimalizovaná pre všetky zariadenia a na jej konci nájdete aj CTA prvok. Výhodou je, že takúto správu dostane používateľ len vtedy, keď je aktívny.

Sponzorovaný obsah

V tomto prípade ide o najobľúbenejší typ reklamy, ktorý sa zobrazuje priamo na hlavnej nástenke. Takýto typ reklamy opäť poznáme z Facebooku – reklama je vlastne klasický príspevok, ktorý sa zobrazuje vybranej skupine používateľov.

Začnite inzerovať

Na hlavnej stránke LinkedIn Nájdete v pravom hornom rohu záložku s názvom Work, na ktorú prejdete myšou. Po rozbalení nového okna kliknete na ikonu Advertise.

V tomto momente sa vám otvorí nové okno s názvom LinkedIn Marketing Solutions. Tu kliknete na tlačidlo Create Ad a otvorí sa vám Campaing Manager, v ktorom máte zoradené vaše účty, ktoré viete následne ďalej upravovať alebo vytvárať ďalšie. Pre všetky tieto účty viete následne aj vytvoriť platenú reklamu.

Keď vytvoríte nový účet, klikom na jeho meno ho otvoríte a máte tak prístup ku všetkým vašim kampaniam a štatistikám ich úspešnosti. Po výbere možnosti Create Campaing  si následne viete vybrať jeden z typov reklamy, o ktorých sme písali vyššie.

1.Nastavenie reklamy

Po výbere vami preferovaného typu reklamy si musíte vyplniť informácie o kampani. Nastavte názov, jazyk cieľovej skupiny, ale aj to, kam chcete posielať ľudí po kliknutí na vašu reklamu. Skvelou možnosťou je napríklad pridať ku kampani tlačidlo Follow, ktoré vám môže pomôcť zvýšiť počet vašich sledovateľov aj priamo na LinkedIn.

2.Nastavenie obsahu

V ďalšom kroku nastavíte konkrétny obsah reklamy, ktorá sa bude zobrazovať vybraným používateľom. Môžete využiť niektorý zo starších príspevkov, ale pokojne aj vytvoriť úplne nový.

3.Cieľová skupina

Ďalej nastavenie cieľovej skupiny, ktorej sa má reklama zobrazovať. môžete si vybrať z množstva kritérií a nastaviť tak naozaj úzko personalizovanú reklamu, ktorá bude mať vysoký potenciál úspechu. Vyberáte si napríklad vzdelanie, vek, skúsenosti a podobne.

4.Rozpočet

V poslednom kroku si sami vyberiete rozpočet a jeho rozplánovanie počas trvania kampane. Celkový rozpočet sa bude vždy odvíjať od minimálneho denného rozpočtu. Najvýhodnejší budget je pri nastavení Website Visits. Následne si určíte denný limit.

Venujte pozornosť aj bidom. Jeden bid je maximálna suma, ktorú ste ochotní zaplatiť sa jeden klik na reklamu alebo za jej 1000 zobrazení.

Úplne posledné nastavenie sa týka času spustenia kampane a následne času, kedy má skončiť.  Odporúčame vám nastaviť si aj celkový rozpočet, aby vám systém nestrhol viac peňazí, než ste boli ochotní zaplatiť.

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

5 tipov pre dobrú správu Facebooku

Máte na starosti Facebookovú stránku vašej firmy? Dostali ste za úlohu pozdvihnúť počet reakcií na vaše príspevky? Alebo ste sa rozhodli spropagovať vlastné podnikanie alebo záujmy prostredníctvom sociálnych sietí? Prinášame...

čítať článok

Nejde vám spustiť FB reklama? Toto môže byť dôvod

Každá platená reklama, aj tá na Facebooku, má svoje pravidlá. Aj napriek tomu, že platená reklama na Facebooku vám môže priniesť veľké množstvo nových fanúšikov, môže vám spôsobiť aj nemalé...

čítať článok

Ako nazdielať Google Analytics účet

Nazdielanie Google Analytics účtu je bežnou aktivitou na začiatku spolupráce medzi klientom a online marketingovou agentúrou / freelancerom. Samotných nových užívateľov môžete pridávať nielen na úrovni účtu, ale aj zobrazenia...

čítať článok

Certifikovaní

partneri

Viem, chcete odísť :(
Zvýšime Vám návštevnosť či konverzie. Bezplatná konzultácia.
Pokojne nechajte na seba kontakt nižšie a radi sa vám ozveme. 
Áno, chcem konzultáciu!
Stlačením tlačidla vyjadrujete svoj súhlas k spracovaní osobných údajov.

Nie, naozaj odchádzam.
close-link