Hore

Prečo je PPC reklama na Slovensku zlá?

Prečo je PPC reklama na Slovensku zlá?

Toto tvrdenie beriem ako svoj osobný názor na kvalitu mne zobrazovaných platených reklám na Slovensku. Ako mladý človek objednávam cez internet alebo vyhľadávam rôzne služby v podstate denne. Uvedomil som si, že na prvé štyri platené odkazy, ktoré mi Google zobrazí, nikdy nekliknem. Prečo?

Zlé metapopisy

Metatitle a metadescription je niečo ako prvý kontakt s akýmkoľvek webom alebo e-shopom. Keď je zle napísaný, ani to najlepšie SEO a prvá priečka na Google vám napomôže, aby klient klikol práve na váš web. Presne rovnako to platí aj pri platenej reklame. Ak je zobrazovaný text zlý, jednoducho nenaláka potenciálnych zákazníkov.

Nesprávne cielenie

Druhou chybou PPC-čiek na Slovensku je ich nesprávne cielenie. Často mám pocit, najmä keď hľadám všeobecnejšie frázy, že mi Google podsúva úplne nezmyselné weby, pre inú lokalitu, pre inú vekovú skupinu alebo dokonca pre ženy. Neviem, či je toto chyba nedostatočného nastavenia na strane PPC špecialistov alebo je Google Adwords (po novom Google Ads) nedokonalé.

Zlá kategória

Ak náhodou hľadám basketbalové tenisky, tak hľadám basketbalové tenisky. Nehľadám volejbalové tenisky ani basketbalové lopty. Prečo mi teda vyskakuje táto reklama? Opäť to vidím ako veľké mínus pri e-shopoch, na ktoré tým pádom nikdy nekliknem.

Príliš všeobecný výsledok

Pri vyhľadávaní notebookov mi nestačí ani web alebo e-shop nejakého elektra. Chcem rovno preklik na kategóriu notebookov, ideálne aj s chytľavým metapopiskom, ktorý ma donúti kliknúť. Platené odkazy na chronicky známe veľké e-shopy nie sú pre mňa žiadnym lákadlom.

Reklama bez dôležitých informácií

Toto tak trochu súvisí s prvým bodom. Ak hľadám čínsku reštauráciu a ako jeden z výsledkov mi vyhodí Xiao-ming, neviem, či ide o galantériu, reštauráciu alebo predajňu automobilov. Hneď v úvode by ma potešilo, keby okamžite zistím že je to “Čínska reštaurácia priamo v centre so skvelou atmosférou. Máme otvorené až do polnoci, tešíme sa na vás.” Ak by platené reklamy vyzerali takto, určite by som na ne klikal ja, ale aj obrovské percento ďalších ľudí.

Všetky marketingové kanály vrátane SEO, Social a ďalších sa stále vyvíjajú. Dúfajme, že platená reklama sa dostane do bodu, kedy nám budú prvé 3-4 odkazy na Google k niečomu dobré, a nebudeme cez ne scrollovať tak, ako teraz.  

Ďaľšie články z kategórie

Troubleshooting problémov

Výkon a kvalita musia stúpať rovnako rýchlo

Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo vám práca niektoré dni odsýpa a iné sa vlečie a máte pocit, že pribúda? Tento problém môže prísť z rôznych dôvodov a ak ho necháte zájsť príliš ďaleko,...

čítať článok

Certifikovaní

partneri