Najväčšie UX chyby webov v roku 2016

Rok sa s rokom opäť stretol a nastal tak čas aj trochu bilancovať. Viaceré väčšie či menšie weby na Slovensku zaznamenali v predošlom roku zmenu svojho dizajnu. Prešli buď kompletným redizajnom alebo menšími úpravami. Cieľom azda každého redizajnu je zaujať návštevníka, ktorý by mohol lepšie konvertovať alebo sa svojim dizajnom priblížiť k trendom aktuálnej doby. Nie vždy to však vyšlo podľa predstáv.

 

Otravný pop – up – ako ho dať preč?

Priznám sa, že v mojom okolí nie je nikto, kto by využíval pop-up po načítaní stránky pre akékoľvek prihlásenie alebo vykonanie akcie inej, ako je jeho zatvorenie.

Čo od pop-up okna očakávam, je veľmi výrazný krížik na zrušenie. Nič viac.

V najnovších informáciách dotýkajúcich sa algoritmu Google sa dozvedáme, že pop-up vyskočený ihneď po načítaní stránky dokáže webu uškodiť, a to je už rozhodne na zamyslenie, či je to žiaduci element. Dokonca jedna štúdia realizovaná na Slovensku ukázala, že eshop v A/B testovaní dosiahol výrazne viac konverzií po tom, ako pop-up vyskočil na užívateľa až počas scrollovania stránky ako hneď s jej načítaním.

 

Tlačidlo do košíka – kde ho nájsť?

Vždy keď odovzdávame klientovi grafiku pre jeho eshop na mieru na spripomienkovanie si všímam umiestnenie a dizajn tlačidla “Pridať do košíka”. Hlúposť, poviete si.

Každopádne je veľa grafikov, ktorí sú tak zaslepený dizajn manuálom a pravidlami v rámci tvorby grafiky, že tlačidlo je vhodne graficky vytvorené, až je neviditeľné.

Podľa môjho názoru musí až kričať, čo sa dá však urobiť aj inak ako zvolením úplne abstraktných farieb. Zatiaľ sme s grafikmi našli vždy cestu, ako urobiť tlačidlo výrazné a dizajnovo vhodné do celkového návrhu.

 

Aké písmo zvoliť?

Font je prakticky tak dôležitý, ako logo či farby. Pri takej variabilite prehliadačov či smartfónov sa stane, že písmo nebude rovnaké na každom z nich. Často sa dostávame na weby, kde sa nezobrazuje správne diakritika a písmo nebolo očividne vhodne vytipované alebo si prezeráme stránku či eshop cez smartfón (najčastejšie sa chyba ukáže na prehliadači Safari v iPhone či iPad), kde font rozhodne nie je vhodný.

 

Čo odporúčame na záver? Rozhodne testujte!

Testovanie je spôsob, ktorý vám buď ukáže vaše chyby alebo vyvráti podozrenia. U nás používame na testovanie nástroje HotJar a Optimizely. Každý z nich je určený na niečo iné, oba však na UX. Nakoľko sú oba aj vo verzií free, nič vám nebráni v tom, aby ste nemohli optimalizovať svoj web.

 

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz