Veľkosť bannerov Google Ads a Seznam Sklik

Veľkosť bannerov Google Ads a Seznam Sklik

Formát bannerov pre reklamy v Google Ads a Seznam Sklik je veľmi dôležité dodržať. Predpísané veľkosti, formát či dátovú veľkosť musí poznať grafik ešte predtým, ako sa pustí do kreatívy. Na začiatok je dôležité povedať, že vytvárate jednu kreatívu = jednu sadu bannerov, ktorá obsahuje jednotlivé rozmery popísané nižšie. Napríklad vytvoríte sadu bannerov pre mobilné telefóny, druhá sada bannerov bude pre vonkajšie ležadlá. V jednej sade tak nebudete kombinovať aj telefóny aj vonkajšie ležadlá, potrebujete vytvoriť dve rôzne sady (každá sada obsahuje x rozmerov, ktoré si zvolíte, odporúčam však 10 najpoužívanejších).

 

Google Ads bannery – rozmery

200×200 px

240×400 px

250×250 px

250×360 px

300×250 px

336×280 px

580×400 px

120×600 px

160×600 px

300×600 px

300×1050 px

468×60 px

728×90 px

930×180 px

970×90 px

970×250 px

980×120 px

300×50 px

320×50 px

320×100 px

 

Technická špecifikácia Google Ads bannerov

Veľkosť bannerov môže byť maximálne 150 kb

Podporované formáty sú: gif, jpg, png

Dĺžka animácie nesmie presiahnuť 30 sekúnd

Nie je tu obmedzenie pre text/obrázok (aj viac ako 20% plochy môže tvoriť text)

Rýchlosť animácie nesmie presiahnuť 5 snímkov za sekundu

 

Najvýkonnejšie (najpoužívanejšie) Google Ads bannery

250 x 250 – Square

200 x 200 – Small Square

468 x 60 – Banner

728 x 90 – Leaderboard

300 x 250 – Inline Rectangle

336 x 280 – Large Rectangle

120 x 600 – Skyscraper

160 x 600 – Wide Skyscraper

300 x 600 – Half-Page Ad

970 x 90 – Large Leaderboard

 

Sklik Seznam bannery – rozmery

160×600 px

300×600 px

300×300 px

300×250 px

320×100 px

480×300 px

728×90 px

970×210 px

970×310 px

 

Najvýkonnejšie (najpoužívanejšie) Sklik Seznam bannery

480×300 px

300×250 px

300×600 px

970×310 px

300×300 px

 

Rada na záver – ako si vyskladať bannery svojpomocne

Bannery by mali byť vytvorené grafikom vždy na mieru, aby vystihovali eshop, web či produkty a služby. Ak vás tlačí rozpočet, môžete si pomôcť s editorom v Google Ads. Vytvorte si bannery v troch základných rozmeroch 728x90px, 300x250px a 160x600px. Následne môžete v Google Ads zvoliť možnosť automatického vytvorenia zvyšných rozmerov, avšak pri použití viacerých objektov v grafike či špeciálnych elementov je takmer isté, že zvyšné bannery nebudú vyzerať dobre. Odporúčam to riešiť len v prípade, že je grafika veľmi jednoduchá a nechcete od grafika všetky používané rozmery. 

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

Podnadpisy (headers) H1-H6 – ako ich využívať pre SEO?

Štruktúra nadpisov H1 až H6 je veľmi dôležitým aspektom pri budovaní SEO. Nakoľko množstvo webov a eshopov je vytvorených zo šablóny a nie každý programátor dbá na to nadpisy, môžeme...

čítať článok

Google moja firma – kompletný návod na firemný profil v Google

Google moja firma či Google my business je dnes povinnou jazdou pre všetky spoločnosti, ktoré majú predajňu, kanceláriu či sídlo. “Byť na mape” ako sa často práve tomuto profilu hovorí,...

čítať článok

Sitemap XML – ako vytvoriť mapu stránok pre SEO

Sitemap alebo mapa stránok je XML dokument, ktorým vyhľadávač informujete o všetkých URL adresách vášho webu. Táto informácia o konkrétnych adresách je podstatná pre ich následné indexovanie a zobrazenie vo...

čítať článok

Certifikovaní

partneri