Google moja firma – kompletný návod na firemný profil v Google

Google moja firma – kompletný návod na firemný profil v Google

Google moja firma či Google my business je dnes povinnou jazdou pre všetky spoločnosti, ktoré majú predajňu, kanceláriu či sídlo. “Byť na mape” ako sa často práve tomuto profilu hovorí, je skvelým zdrojom pre nových zákazníkov a takisto aj na prezentáciu vašich recenzií a produktov. Možnosti vyplnenia profilu na mape sa čoraz viac zväčšujú a dnes už je takmer bežné, že vo väčšine prevádzok sa môžete interaktívne pohybovať práve cez profil Google moja firma či komunikovať s danou prevádzkou (otázky a odpovede sú dostupné všetkým užívateľom). 

Ako založiť Google moja firma profil?

Pre registráciu alebo prihlásenie sa prihláste cez tento odkaz

Následne je potrebné vyplniť všetky údaje o prevádzke – názov, adresu, čím sa zaoberá a hlavný telefonický kontakt. 

 

Google stále inovuje registračný proces. Preto si môžete aj zvoliť, kde sa nachádzajú vaši zákazníci – pôsobíte len lokálne alebo ste napríklad eshop dodávajúci tovar kdekoľvek v krajine a máte len prevádzku či sklad. 

 

Na konci je potrebné si vybrať spomedzi rôznych spôsobov overenia. Určite odporúčam najrýchlejšie overenie, a to pomocou SMS či telefonátu. Na vami zadané telefónne číslo príde kód, ktorý vložíte na konci registračného procesu a profil je aktívny. Vyhnite sa klasickej pošte, nakoľko sa často stáva, že nedorazí a zbytočne čakáte aj mesiac.

Čo je podstatné vyplniť v Google My Business?

Ideálny stav je, ak by ste sa povenovali každej záložke z ponúkaných možností. Každá spoločnosť však nemá k dispozícií obsah k daným možnostiam (servis vozidiel nedokáže pridať produkty a pod.) Podstatné sú najmä základné informácie – bio spoločnosti, www stránka, kontaky, logo, hlavný obrázok či zverejnenie úvodného príspevku. Nezabudnite tiež na otváracie hodiny, pokiaľ je to prevádzka a ak je to len eshop, môžete zaškrtnúť otvorené non-stop. 

 

Ako si môžete všimnúť, na výber je hneď niekoľko možností, aký typ príspevku môžete pridať. Na výber je široká škála a je vhodné do budúcna striedať tieto varianty. Môžete tak odprezentovať váš produkt alebo napísať novú firemnú novinku. V každom type sú iné možnosti na editáciu a príspevok tak vyzerá pre užívateľa skutočne vkusne.

Zo skúseností sa nám osvedčilo, ak sme pre klientov venovali čas vyplneniu produktov, fotografií služieb či napísaniu dobrých príspevkov. K produktom a službám môžete doplniť cenu, popis, galériu či tlačidlá k nákupu.

Recenzie na profile v Google Maps

Okrem základných informácií o vašej prevádzke či spoločnosti sú určite tým najpodstatnejším faktorom recenzie. Kladné či záporné hodnotenie je často rozhodujúcim faktorom, pre ktorý príde návštevník do prevádzky alebo vás neosloví. Pridávanie recenzií môžete podporiť aj vo svojej prevádzke. Odporúčam, ak by ste si skopírovali link na vytvorenie recenzií pre vašu prevádzku (urobíte to tak, že si nájdete vašu spoločnosť na Google, v rámci profilu ako bežný užívateľ kliknete na pridať recenziu a zobrazií sa vám dialog okno na vyplnenie – skopírujte teraz URL adresu a môžete ju posielať zákazníkom). Tento link však môžete pridať aj do generátora QR kódov – napríklad tu https://www.the-qrcode-generator.com/ a nechajte si stiahnuť vytvorený qr kód z tejto URL adresy vyššie. Vytlačte si ho na viditeľné miesto do prevádzky a podporte tak získavanie recenzií v reálnom čase. Podstatné je, aby ľudia vyplnili recenzie vo vašej prevádzke.

Pár rád na záver

Nepodceňujte štatistiky. Tieto čísla v Google moja firma vám ukážu, koľko ľudí vás našlo vo výslekdoch vyhľadávania či na mapách, takisto vám povedia aj počet ľudí hľadajpcich trasu k vám či počet ľudí, ktorí stlačili telefónne číslo a telefonovali vám. Ak budete pracovať na vyplnení profilu aj do budúcna a pravidelne publikovať nové príspevky a dostávať kladné hodnotenia z recenzií, prejaví sa to aj v náraste všetkých čísel. Tým, že výsledky pre Google maps sú často v popredných pozíciách pod či nad platenými kampaňami, je tu veľká možnosť zaujať potenciálnych zákazníkov a to je vhodné využiť. 

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

Veľkosť bannerov Google Ads a Seznam Sklik

Formát bannerov pre reklamy v Google Ads a Seznam Sklik je veľmi dôležité dodržať. Predpísané veľkosti, formát či dátovú veľkosť musí poznať grafik ešte predtým, ako sa pustí do kreatívy....

čítať článok

Podnadpisy (headers) H1-H6 – ako ich využívať pre SEO?

Štruktúra nadpisov H1 až H6 je veľmi dôležitým aspektom pri budovaní SEO. Nakoľko množstvo webov a eshopov je vytvorených zo šablóny a nie každý programátor dbá na to nadpisy, môžeme...

čítať článok

Sitemap XML – ako vytvoriť mapu stránok pre SEO

Sitemap alebo mapa stránok je XML dokument, ktorým vyhľadávač informujete o všetkých URL adresách vášho webu. Táto informácia o konkrétnych adresách je podstatná pre ich následné indexovanie a zobrazenie vo...

čítať článok

Certifikovaní

partneri