Ako vytvoriť dokonalý virálny príspevok?

Ako vytvoriť dokonalý virálny príspevok?

Premýšľate stále nad tým, ako posunúť váš obsah na sociálnych sieťach medzi veľký počet ľudí? To nie je žiadny problém v prípade, že máte vyčlenený dostatočne veľký budget na platenú reklamu. Dá sa to však aj lacnejšie – prostredníctvom virálnych príspevkov, ktoré ľudia šíria sami. Ako však takýto príspevok vytvoriť?  

Cieľte na všetkých

Ak chcete s vaším príspevkom zasiahnuť čo najväčšie publikum, musíte si vybrať to najväčšie publikum – a teda úplne všetkých. Žiadne obmedzenie veku, žiadne obmedzenie pohlavia, žiadne obmedzenie lokality. To posledné neplatí len v prípade, že máte malý kamenný obchod v Bratislave a zákazníci zo Žiliny vás moc nezaujímajú.

Dobré skutky dnes frčia

Na čo ľudia klikajú najviac? Okrem fotiek našich vládnych činiteľov, utečencov a rôznych HOAX-ov sú to dychberúce dobré skutky so šťastným koncom. Ak máte vyčlenené nejaké peniaze na reklamu? Nemusíte ich použiť priamo na reklamu. Darujte ich charite alebo spravte dobrý skutok a následne ho zverejnite. Získate s tým oveľa viac ohlasov, ako pri obyčajnom banneri.

Nebojte sa zainvestovať

Ako trochu nakopnúť hotový virálny príspevok? Stačí vám na to pár desiatok eur, ktoré vložíte do spomínanej reklamy. V skutočnosti vám však bude stačiť 5 – 10 % z pôvodného budgetu, ktorý by ste inak dali do reklamy. O dobrý dosah sa postará organika, a teda samotní ľudia, ktorí príspevok zazdieľajú, označia ho lajkom alebo ho okomentujú, a tým pádom sa zobrazí aj ich priateľom.

Buďte viditeľní

Ako byť naozaj viditeľný? Príspevok musí vyzerať dobre a človek, ktorý bez myšlienok scrolluje obsah na smartfóne sa pri ňom musí zastaviť. Veľký nápis umiestnený v samotnej fotke, dlhý popis s veľkým počtom emojis a ďalšie triky vám zaručia, že sa pri príspevku zastaví takmer každý.  

Zároveň však chcete, aby ľudia vedeli, že ide o vašu firmu. Ak napríklad darujete veľký šek alebo nové vybavenie nejakej neziskovke alebo nadácii, odfotíte sa s nimi pri odovzdávaní vášho daru. Na takejto fotke by nemal chýbať rollup s logom vašej firmy.

Pôsobte nestranne

Napriek predchádzajúcemu odseku nechcete, aby príspevok pôsobil ako priama propagácia vašej firmy alebo jeho portfólia. Príspevok je zameraný čisto a len na svoj pôvodný zámer – a teda napríklad pomôcť druhým. Váš banner na fotke je len podprahovým vnemom, ktorý si však každý človek určite všimne.

Poradíme vám s virálnymi príspevkami?

Kontaktujte nás a dohodneme si detaily.

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

5 tipov pre dobrú správu Facebooku

Máte na starosti Facebookovú stránku vašej firmy? Dostali ste za úlohu pozdvihnúť počet reakcií na vaše príspevky? Alebo ste sa rozhodli spropagovať vlastné podnikanie alebo záujmy prostredníctvom sociálnych sietí? Prinášame...

čítať článok

Nejde vám spustiť FB reklama? Toto môže byť dôvod

Každá platená reklama, aj tá na Facebooku, má svoje pravidlá. Aj napriek tomu, že platená reklama na Facebooku vám môže priniesť veľké množstvo nových fanúšikov, môže vám spôsobiť aj nemalé...

čítať článok

Reklama na LinkedIn? Máme pre vás návod

LinkedIn nie je správny reklamný kanál pre každého. Napriek tomuto faktu však poskytuje obrovské množstvo možností, ako zacieliť reklamu na tú správnu skupinu ľudí a dosiahnuť skvelé výsledky, ktoré môžu...

čítať článok

Certifikovaní

partneri

Viem, chcete odísť :(
Zvýšime Vám návštevnosť či konverzie. Bezplatná konzultácia.
Pokojne nechajte na seba kontakt nižšie a radi sa vám ozveme. 
Áno, chcem konzultáciu!
Stlačením tlačidla vyjadrujete svoj súhlas k spracovaní osobných údajov.

Nie, naozaj odchádzam.
close-link