Ako napísať dobré meta title a description?

Ako napísať dobré meta title a description?

Z copywriterského hľadiska sú meta title a meta description tým najdôležitejším prvkom, ktorý rozhodne o tom, či človek na váš web po vyhľadávaní v Google klikne alebo nie. Viete však, ako tieto krátke, no mimoriadne dôležité texty napísať dobre? Pozrime sa na to spoločne prostredníctvom týchto piatich tipov.

Správna dĺžka

Meta nadpis aj meta popis musia mať správnu dĺžku. Vo všeobecnosti sa ich snažím písať tak, aby nadpis nemal viac ako 3-4 slová (plus oddeľovač a názov webu). Meta popisok by naopak nemal mať viac ako 153 znakov. Ideálne je zmestiť sa do 150. Vtedy ho Google zaručene zobrazí celý.

Použité kľúčové slovo

Nie je to jednoduché, no v nadpise aj popise by ste mali ideálne použiť kľúčové slovo v základnom tvare. A teda tak ,ako je vyhľadávané, v nominatíve jednotného alebo množného čísla. Zabezpečíte tým vyššiu šancu pre váš web dostať sa na dané kľúčové slovo na vyššie priečky v Google.

Celkový vzhľad

Meta popisok nemusí dobre vyzerať. Sme radi, ak do neho napíšeme to, čo v ňom má byť. Meta title však musí byť pekný aj na pohľad. Práve preto, po spomínaných troch-štyroch slovách, ktoré obsahuje, nasleduje medzera, predeľovač (ideálne vertikálna rovná čiara), opäť medzera, a po nej doména webu alebo názov firmy. Nie vždy sa hodí aj .sk alebo .com. Ak sa vaša firma volá TOP MOBILY, môžete to napísať v tomto tvare. Ak sa volá Abrakamobily, tak pokojne napíšte abrakamobily.sk

Potrebné informácie

Tie nájde človek v metapopise. Ak ide o blogový článok, jednou vetou vysvetlíme, o čom je. Ak ide o kategóriu v e-shope, jednou vetou vysvetlíme, že ide o najširšiu ponuku alebo najlepšie ceny. Ak píšemem etapopisok pre produkt, môžeme doň uviesť základné parametre o danom produkte a tak ďalej.

Copywriterská zručnosť

Na to, aby ste do 150 znakov (jedna priemerne dlhá veta) napísali všetko potrebné, musíte mať skutočne šikovného copywritera. Napriek tomu to však nemusí stačiť. Tu sa dostávame k tomu momentu, ktorý je z celých meta title a description najdôležitejší, aj to je to, ako upútate zákazníka. Napísať popisok technicky dobre a zároveň lákavo chce poriadnu dávku trpezlivosti a času.

Ukážka na záver

Ako by vyzeral dobrý meta title a meta description pre fiktívny obchod s mobilmi, respektíve pre jeho kategóriu? Nejako takto:

 

Metatitle: Mobilné telefóny s androidom, najlepšie ceny | TOPmobily.sk

Metadescription: Široký výber mobilných telefónov za bezkonkurenčné ceny. Vyberte si nový telefón s androidom ešte dnes, dodanie garantujeme hneď nasledujúci deň.

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

5 tipov pre dobrú správu Facebooku

Máte na starosti Facebookovú stránku vašej firmy? Dostali ste za úlohu pozdvihnúť počet reakcií na vaše príspevky? Alebo ste sa rozhodli spropagovať vlastné podnikanie alebo záujmy prostredníctvom sociálnych sietí? Prinášame...

čítať článok

Nejde vám spustiť FB reklama? Toto môže byť dôvod

Každá platená reklama, aj tá na Facebooku, má svoje pravidlá. Aj napriek tomu, že platená reklama na Facebooku vám môže priniesť veľké množstvo nových fanúšikov, môže vám spôsobiť aj nemalé...

čítať článok

Reklama na LinkedIn? Máme pre vás návod

LinkedIn nie je správny reklamný kanál pre každého. Napriek tomuto faktu však poskytuje obrovské množstvo možností, ako zacieliť reklamu na tú správnu skupinu ľudí a dosiahnuť skvelé výsledky, ktoré môžu...

čítať článok

Certifikovaní

partneri

Viem, chcete odísť :(
Zvýšime Vám návštevnosť či konverzie. Bezplatná konzultácia.
Pokojne nechajte na seba kontakt nižšie a radi sa vám ozveme. 
Áno, chcem konzultáciu!
Stlačením tlačidla vyjadrujete svoj súhlas k spracovaní osobných údajov.

Nie, naozaj odchádzam.
close-link