5 najčastejších SEO chýb, ktoré väčšina ľudí ignoruje

5 najčastejších SEO chýb, ktoré väčšina ľudí ignoruje

Pri hľadaní chýb v optimalizácii pre vyhľadávače sa stále stretávam s piatimi, ktoré sa opakujú takmer pri každom klientovi alebo projekte. Mojou úlohou je tieto chyby eliminovať, no nie vždy je to jednoduché – či už kvôli zásahom do custom CMS, ktoré musí vykonať programátor, alebo pre iné okolnosti, ktoré opravu týchto chýb brzdia. Ktoré chyby to teda sú?  

Poddimenzované formátovanie obsahu

Väčšie množstvo originálneho a jedinečného obsahu na webe je vždy veľkým prínosom pre SEO. Avšak, nie je to len o tom, že napíšete slohy o histórii vašej firmy, o výrobnom procese vášho produktu a o pracovnom postupe, ktorý používate pri inštalácii. Prvou vecou je, že takýto web vyzerá bez pardonu otrasne. Nikto nechce na webe vidieť celé bloky nezmyselného a nudného textu. Takýto text vieme šikovne schovať za tlačidlo „zobraziť viac“, a to napríklad aj pri kategóriách e-shopu. Hlavným problémom však je, že tento text nemá sformátované H2 podnadpisy, vnútorné linky a ostatné aspekty, ktoré ovplyvňujú SEO.

Nedostatočné využitie kľúčových slov

Chcete sa na Google zobrazovať na popredných priečkach na určité kľúčové slová, no tieto slová by sme na vašom webe hľadali zbytočne? Pokúste sa ich využívať napríklad v už spomínaných podnadpisoch, ideálne v základnom tvare. Pozor však, aby to nevyzeralo zle a umelo, texty na web majú byť v prvom rade predajné a pre ľudí. Google boti sú až na druhom mieste.

Nepribúda žiadny obsah

Možno to bude znieť jednoducho a povrchne, no na váš web by mal pravidelne pribúdať obsah v rozsahu aspoň štyroch normostrán unikátneho textu mesačne. Vďaka tomu sa bude váš web zobrazovať na lepších priečkach na kľúčové slová, ktoré zapracujete napríklad do blogového článku. Nezabudnite každý jeden článok vložiť do nástroja Google Search Console, aby ho Google okamžite indexoval.

Nekvalitné alebo staré spätné odkazy

Nakupujete stovky odkazov ročne na pochybných SEO magazínoch doslova za pár eur? Ak majú tieto weby slušný domain a page rank, môžu vás slušne vyniesť na vyššie priečky. Ak sa však majiteľ webu alebo blogu rozhodne odkazy odstrániť, spadnete aj o niekoľko desiatok priečok.

Nepredajné meta popisy

Ste na prvej strane Google ale vaše metapopisy vyzerajú, ako keby ich písalo dieťa? Respektíve sa len automaticky generujú z obsahu na vašom webe? Nečudujte sa, že nemáte dobrú mieru prekliku. Práve toto je ten moment, kedy musíte zaútočiť na potenciálnych zákazníkov predajným a pútavým textom.

Ďaľšie články z kategórie

Návody a postupy

5 tipov pre dobrú správu Facebooku

Máte na starosti Facebookovú stránku vašej firmy? Dostali ste za úlohu pozdvihnúť počet reakcií na vaše príspevky? Alebo ste sa rozhodli spropagovať vlastné podnikanie alebo záujmy prostredníctvom sociálnych sietí? Prinášame...

čítať článok

Nejde vám spustiť FB reklama? Toto môže byť dôvod

Každá platená reklama, aj tá na Facebooku, má svoje pravidlá. Aj napriek tomu, že platená reklama na Facebooku vám môže priniesť veľké množstvo nových fanúšikov, môže vám spôsobiť aj nemalé...

čítať článok

Reklama na LinkedIn? Máme pre vás návod

LinkedIn nie je správny reklamný kanál pre každého. Napriek tomuto faktu však poskytuje obrovské množstvo možností, ako zacieliť reklamu na tú správnu skupinu ľudí a dosiahnuť skvelé výsledky, ktoré môžu...

čítať článok

Certifikovaní

partneri

Viem, chcete odísť :(
Zvýšime Vám návštevnosť či konverzie. Bezplatná konzultácia.
Pokojne nechajte na seba kontakt nižšie a radi sa vám ozveme. 
Áno, chcem konzultáciu!
Stlačením tlačidla vyjadrujete svoj súhlas k spracovaní osobných údajov.

Nie, naozaj odchádzam.
close-link